tisdag 13 oktober 2009

Om allt går som det ska...



så utökas familjen med ytterligare en liten familjemedlem i juni 2010. Enligt Familjeliv är bebben beräknad 16 juni, en dag innan Alexander fyller. Men det datumet kan ju ändras hur många ggr som helst. Ska på första inskrivningssamtalet imorrn, spännade att se vad hon får fram för datum. Så härligt om allt går som det ska, då blir det en junibebis till, precis som vi ville. Var så bra att få barn i juni. Pappa kunde vara hemma mycket när Alexander var bebis, och man behövde inte sätta på de så mycket kläder. Lovely! Dessutom har skolan uppehåll under sommaren och om allt går som jag tänkt och det fungerar har jag tänkt läsa till hösten. Skulle vara så skönt att bli färdig:-)

Igår var Linda L här med alla kidsen. Var trevligt med lite sällskap och dessutom ha sällskap vid maten! Alexander var hemma från dagis igår då han var vaken mycket under natten och sov så gott på morgonen.

Idag fick han gå till dagis trots att han varit vaken mycket. Han vaknade 5.30 i morse och vägrade somna om, så då fick han gå till dagis. Fikade lite med Linda B och hennes minsting. Sen tog vi en promenad runt området också. Fy så kallt det var och vad det blåste! Hade mössa på mig, men har ont i högerörat ändå.

Idag kom mattläggaren och kollade på våra golv. Det är nämligen så (har vi märkt sen vi köpte ny dammsugare) att när man dammsugar så följer golvet med upp i Gabriels rum och lilla hallen. Sen är köksgolvet lite buckligt så vi ska få nya golv på de ställena. Fanns ju inte mycket att välja på så om det blir så snyggt vet jag inte, men hoppas det ska bli lättare att hålla rent i alla fall. Fort skulle det gå också, han skulle ta Gabriels rum och lilla hallen på fredag och köket på måndag.

Känner mig trött & är illamående, men det är precis som förra gången. Fryser massor, trots att alla andra tycker det är så varmt härinne. Så var det också förra gången, till att börja med. Nej nu ska jag mysa med Alexander en stund innan pappa kommer hem:P

3 kommentarer:

sassa sa...

grattis till bebben! misstänkte det när jag läste att du mådde illa.. mitt illamående har börjat släppa! skönt skönt! tor och jag blir föräldrar i april.. spännande=)

camilla sa...

Grattis!!! Gud vad kul att ni ska få en liten till:)
Och BF som ni fick fram är ju min födelsedag:P

Niccan sa...

Sassa: Tack:-)Vad kul! Grattis! Många bebbar som föds nu.

Camilla: Tack:-)Får väl se vad det blir för datum hos BM, brukar kunna diffa, sen blir det ett annat på ul...