tisdag 20 oktober 2009

Blir så full i skratt.

Vi har som rutin här hemma att barnen får lyssna på en cd-saga när de lagt sig. I Alexanders fall har det mest blivit Astrid Lindgren, mest Emil men även en del Madicken. Och det visar sig. Han gör en massa hyss, precis som Emil. Och idag vid middagen skulle han stoppa en ärta i näsan, precis som Lisabet. Som tur var fick han inte in den :-P

En rolig kommentar från dagis idag. Skulle hämta Alexander och han smet som vanligt in på avdelningen bredvid. Han gör det hela tiden men jag vet inte varför. I alla fall så ropade jag på honom: Kom Alex ditt lilla monster. Varpå en av de äldre pojkarna, som alltid funderar en massa, tittar på mig och säger: Alexander är inget monster. Nej, säger jag, men han är en busunge. Ja, håller pojken med om, Alexander stökar ner på dagis. Haha vad ska man säga. Han kommer med så härliga kommentarer :-) Och han hade ju helt rätt. Så fina och lugna killar på Alexanders dagis. Hujjedamej när Alexander blir större. Honom har de nog fått för sina synder. Men han är bra go´också, min lille skrutt.

Inga kommentarer: