fredag 2 oktober 2009

Lilla grodan hos mormor

Just nu målar gubben Grodans rum. Mkt blåare färg än vi trodde men tror det kommer bli bra:-)

Sen ska vi mumsa lite tacos(sen middag) och titta på ett avsnitt av True Blood.

Lilla grodan har det bra hos mormor. Tydligen hade han sett en bild av mig och då hade han blivit lite ledsen, men i övrigt är han glad:-) Skönt! Speciellt som han är sjuk. Längtar så efter min lilla älskling. Vet inte riktigt hur jag ska göra, om vi ska hämta honom i morgon eller om han ska få vara hos mormor som planerat. Stannar han en natt till så hinner vi fixa mer med hans rum, och jag kanske kan få en del pluggat. Ska maila läraren och förklara läget, att han varit sjuk en vecka och att jag inte kommer få in alla 5! uppgifter till på tisdag. Men ska såklart göra mitt bästa för att de ska bli klara. Vill verkligen inte komma efter.

Fick klartecken idag att jag slipper göra praktiken. Känns bra, för då kan jag lägga den tiden på mina studier istället. Pratade med henne också, för först tyckte hon jag skulle försöka validera hela kursen, men jag vill ha betyg i den, så ska läsa allt, bara strunta i praktiken. Känns bra!

Just nu är det medicinsk grundkurs som ger mig gråa hår. De andra kurserna är roliga, men det kanske är för att jag vet mer om det. Medicinsk grund är så mycket om hur kroppen fungerar och jag är, om jag ska vara helt ärlig, rätt så ointresserad av HUR det funkar, bara det funkar, men men...

I morgon blir det IKEA och köpa hyllan mamma ska ha till syrrans rum. Vi har ju fått hennes hylla till Alexanders rum. Hon fick mindre rum när de flyttade och den passar inte alls där, bra för oss! Synd att den inte är vit, men det kanske blir bra ändå:-)

Nej nu ska jag se hur det går för min stackars gubbe som fick ställa sig och måla väggar när han kom hem efter att ha varit i Billingsfors och jobbat i 3 dygn.

Kram!

Inga kommentarer: