måndag 4 januari 2010

Datum fastställt.

29 januari blir begravningen av mormor. Skönt att den blir i slutet av månaden så man har råd med blommor och resa dit. Vi har bestämt att jag åker ner själv. Alexander är för liten för att följa med och det är krångligt att ordna barnvakt då begravningen blir i Karlstad. Så han får vara hemma med pappa. Ska gå igenom mina garderober och se om jag lyckas hitta mammakjolen jag hade när jag väntade Alexander. Jag tyckte inte om den nåt vidare så risken finns att jag sålt den, annars skulle den passa bra. Den är svart och lite längre. Annars har jag inte en aning om vad jag ska ha på mig. SÅ SVÅRT ju. Men som sagt, får rota.

Idag har jag bakat havrebröd och grötbullar. Imorrn blir det brödkakor och nåt mer bröd. I övrigt har vi inte gjort så mkt. Var ute en sväng med ungarna och kom fram till att Alexander, som normalt älskar att vara ute, hatar snö. Han tycker att det är för mkt kläder, för svårt att gå och tja... det var inte hans grej. Men men de fick lite frisk luft i alla fall. Sen gick vi in och drack hemmagjord varm choklad och så gott som nybakat bröd. Gott!

Ska snart sätta igång med middagen, det blir biff stroganoff och ris. Får vi se om det går ner lite lättare än lunchen gjorde. Vi åt makaroner och köttbullar (inte mitt val). Felicia åt lite makaroner och typ 4 köttbullar, Alexander åt typ 2 makaroner och 2 köttbullar. Vilka storätare!

Inga kommentarer: