lördag 23 januari 2010

En liten sjukling.

I torsdas när jag hämtade min lille skrutt så var han inte alltför pigg. Han bokstavligen hängde i famnen på fröken med napp och kudde. Ja han är lite varm, sa dem. Det började vid lunch. Jag hämtar alltså min son runt 15.00. Men ingen hade ringt. Måttligt irriterad packade jag ner ungen i vagnen och gick hem och tog febern på honom. 39 grader! Och ingen hade ringt efter mig. Jag studerar hemma, jag hade kunnat vara på dagis inom 10-15 minuter om de bara ringt. Jag var så arg när jag kom hem. Ska prata med de att händer det igen ska de ringa mig på en gång.

Han har alltså varit sjuk sen dess. I torsdags fick jag inte i honom nånting alls, han skrek så fort man erbjöd honom någonting. Igår var det lite bättre, men han har inte druckit en hel flaska välling sen det började och äter bara nån tugga per måltid. Idag har jag fått i honom 1 flaska välling, 1 festis, ½ glass, 2 chokladbitar och 4-5 tuggor mat. Febern har däremot gett med sig så jag hoppas det släpper med maten, annars kommer han att tappa i vikt och bli uttorkad. Och han har ju redan planat i vikten, så han behöver väl ha i sig allt som går.



Inga kommentarer: