måndag 25 januari 2010

Biljävel rent ut sagt

Ända sen vi köpte den där bilen i juli förra året så har den krånglat. Det har varit än det ena, än det andra, men nu har den nog gjort sitt! Är en Ford Mondeo-01, så det är ju ingen gammal bil direkt. Men vi känner oss så lurade. Köp aldrig en bil av Ålunda Bil i Örebro, det är mitt tips. Så nu måste vi leta efter en ny, billig bil, samtidigt som vi betalar av lånet på den där förbannade saken fortfarande. Får bli en billig bil, så att vi kan betala av alla lån och sedan, om några år, köpa en 6-7sitsig bil.

Har bestämt mig för att strunta i att köpa tvillingvagn. Ekonomin tillåter det helt enkelt inte och till sommaren har jag så mkt hjälp så då kan någon dra Alexander i sulkyn och bebis får ta Alexanders vagn. Känns ju himla kul att få en bebis nu när ekonomin är så ansträngd ändå :-( Känns så tråkigt... Tur man har en massa fina vänner som har en massa bebiskläder, för det kommer väl inte jag kunna köpa framöver. Får koncentrera oss på det absolut nödvändigaste ett tag framöver.

*morr*

1 kommentar:

camilla sa...

Jag känner igen det där med bilen. Vi har en volvo v70 -00, och den har inte gjort annat än att ställa till problem. Har lagt ut hur mycket pengar som helst på den, så nu ska vi ställa av den, och har köpt en billig bil av svågern.

verkar som att äldre bilar håller bättre, dom är dessutom mycket billigare att laga!!

kram