torsdag 28 maj 2009

Rensar garderober & städar

det är i alla fall vad jag borde ägna mig åt, men som vanligt händer det ingenting. Förstår inte vad som hänt. Helst av allt ligger jag på soffan och läser. Väldigt produktivt!

Jag ska ta och sätta igång, snart. 

Tråkigt väder idag, grått, men det blåser i alla fall inte och det är vi tacksamma för, för fy vad det blåste igår! Hujja! Kom på något igår som irriterade mig lite och är det någon som vet varför det är så, snälla, snälla, upplys mig! Varför i hela fridens namn heter det oväder? För något som inte är ett dugg intressant, heter ointressant. Oväder är ju fortfarande en typ av väder, dock dåligt väder. Det borde alltså inte heta oväder... Ja jag vet,jag behöver söka hjälp, men ibland slås jag av sådana här saker och då kan jag inte låta bli att grubbla över dem. Kanske därför jag får så lite gjort?

Var & tittade på bil igår, en Ford Galaxy, för 7 personer. Vi är bra sugna, men ska fundera lite till. Ska betala av alla kreditskulder till sommaren, med skatteåterbäringen och sen min lön och då har vi lätt råd med en större bil. Skulle vara så skönt att slippa trängas i denna lilla Felicia som vi har nu. Det funkar så länge det bara är vi 4, men så fort man är nån mer är det astrångt! Med nya bilen får vi plats hela familjen + en bebis till och mamma och syrran. Perfekt! Enda nackdelen är att det är litet bagageutrymme när man har i alla 7 säten, men hur ofta händer det då? De gångerna får man ta enkelvagn till bebis och sulky till Alex... Det löser sig alltid!

Min mens har ännu inte kommit. Har lite ont så den kommer nog snart. Vi har bestämt oss för att ta en liten paus i bebisskapandet. Jag kommer jobba så sjukt mycket i sommar, kommer knappt vara hemma alls och kommer troligtvis vara väldigt trött. Att dessutom göra allt det och vara gravid, känns onödigt. Kan vänta några månader till. Kanske det blir en liten juni-bebis till ;-)

Nej nu ropar garderoberna på mig, så bäst att sätta fart. Ska väl ge lilla grodan lite lunch också kanske, han har ju vaknat nu.

Kram!

Inga kommentarer: