måndag 18 maj 2009

Livet rullar vidare.


Vårruset var en glad överraskning, lätt något jag kan tänka mig att göra igen. Så om det är någon som vill hänga, så gör det nästa år :) Hade tänkt ta med lilla grodan i vagnen men då han fick 38.9 i feber så fick han stanna hemma med pappa.

I övrigt händer det inte så mycket här, eller det beror väl som vanligt på hur man ser på saken. Just nu är det dåligt väder så vi håller oss mest inne, speciellt som skrutt är sjuk fortfarande.

På onsdag flyttar lilla grodans mormor tillbaka till Kungsör och det jublar vi för. Då kan man åka dit och hälsa på lite oftare och det inleder vi fort. Först ska vi hjälpa till att flytta på onsdag och sen planerar lilla grodan & jag att vara där fredag-söndag. Då får pappa och brorsan lite egentid.

I dagarna är min mens beräknad, får väl se om den kommer eller inte. Vet inte riktigt hur det känns. Har haft lite värk och flytningar, men inte alls det där riktigt dåliga pms-humöret.

Ska snart sätta mig och göra iordning små paket som ska skickas iväg. Har sålt en del grejer på Tradera. Det jag inte fick sålt på första försöket, skänker jag till Myrorna. En del av kläderna är inte ens använda, utan enbart tvättade. Men eftersom jag inte använde de till grodan kommer jag troligtvis inte använda de till nästa barn heller. Har redan börjat kika lite på kläder till nästa barn, finns ju så mkt fint...

Nej nu ska grodan sova och jag ska pyssla lite. Ska försöka få in gipsavtrycken vi gjorde av grodans händer och fötter i ramarna. *suck* Hans rum är så oerhört tråkigt, men vet inte riktigt hur jag ska mysa till det. Förslag mottages gärna!

Kram!

1 kommentar:

Anci sa...

Haha jag hittade dig här också....kul att läsa din blogg....tråkigt bara att Alexander är sjuk så ofta. Det är inte kul med sjuka barn inte.....Ha det så bra och du får gärna kika in på min blogg också om du vill.....Kram på dig