måndag 4 maj 2009

Rulla, rulla liten bulla

Har haft en period då jag känt mig växlande någorlunda lycklig och totalt miserabel, men oftast har jag befunnit mig någonstans mittemellan. Jag brukar må såhär när jag har PMS men den här gången höll det i sig under mensen och fortfarande känner jag av det. Vet inte vad det beror på, bara hoppas det ger sig snart. Vill vara mitt glada jag! Har ägglossning, vilket är positivt då vi bestämt oss för att börja tillverka bebis.

Idag arbetar maken min sent, vilket är så tråkigt, men han skulle se till att vara hemma till CSI. Annars har vi inte gjort så mycket, lilla grodan har sovdag så han har mest sovit. Själv håller jag på och bakar bullar. Bakade på en liter, så hälften blir vanliga kanelbullar och andra hälften blir med vanillinsocker, blockchoklad och sen kokos ovanpå istället för pärlsocker. Får väl se om det är gott.

Har kollat lite på olika tvillingvagnar och just nu lutar det väl åt en babytravel, vi får se.

Har fått sommarjobb förresten. Kommer att jobba natt på ett äldreboende här i stan. Känner mig lite splittrad. På ett sätt känns det skönt att få jobba lite och få lite extra pengar. De behövs, speciellt som vi ska köpa ny vagn och bil. Men samtidigt skulle det vara skönt att vara hemma med lilla grodan i sommar. Plus att jag kommer att jobba väldigt intensivt om schemat blir som han trodde. Jobba 4 nätter vara ledig 1. Det är jag inte van vid, men men... Det handlar ju bara om en sommar.

Nu ska jag slänga in första plåten bullar i ugnen och lägga lilla grodan en stund.

Kram!

Inga kommentarer: