tisdag 5 maj 2009

Rullar, rullar stora köttbullar

Japp. Igår blev det som sagt vanliga bullar. Chokladbullarna blev okej men jag skippade kokosen ovanpå, kom på att det blir bränd. Däremot klurar jag på om man kan ha i lite kokos i bullarna. Gott med kokos och choklad.

Idag är det köttbullar som gäller. Har gjort köttbullar på 1200 gr köttfärs. Saken är den att köttbullar inte riktigt är min grej. För det första: det blir aldrig några bullar, utan de ser mer ut som minipannbiffar. För det andra: smeten blir alltid för lös, vilket antingen resulterar i att de bara ramlar isär, eller också att jag har i massor med extra potatismjöl. Ingen höjdare nån av dem, ska bli intressant att se hur det blev den här gången. För det tredje: Mina köttbullar blir stora. Jag minns mormors små, fina, RUNDA köttbullar och då är det nästan så att jag bara vill börja gråta. Mina ser förjävliga ut i jämförelse. Inte är de lika goa heller.

Står i valet och kvalet om jag ska göra iordning lite chokladbollar. Är ju inne i rullandet nu. Får väl se vad lilla grodan tycker om det. Han är lite grinig för tillfället, eller just nu sover han i och för sig, men annars... Men han snorar och rosslar så kanske är därför.

Till middag ikväll blir det kotletter och potatisgratäng tror jag och beasås. Nyttigt värre, men så gott och enkelt...

Nej nu skriker sonen på mig.

Ha det bra

Kram!

2 kommentarer:

michelle sa...

gjorde också köttbullar idag.. resulterade i en gegga med lök i en stekpanna ungefär :P aldrig mer!

Niccan sa...

Hehe okej:) Så blev det första gången jag gjorde:P