måndag 25 maj 2009

Räkningar & skulder, är det vad livet handlar om?

Jag & grodan tillbringade helgen i Kungsör, vilket kändes lite skumt. Känns så avlägset att man bott där. Vi hann med en fika hos gudmor också & grodan lyckades få en blåtira. Nu har den övergått i en mer grön nyans. Inte ett dugg vackert, men men, så är det när man försöker övermanna ett vardagsrumsbord med vassa kanter.

Har fått mitt schema för sommaren och helt ärligt...det suger. Kommer jobba 5 nätter, vara ledig 1, jobba 4 nätter, vara ledig 1... När ska jag träffa min lilla skrutt? När jag väl kommer hem, måste jag ju sova bra länge för att orka med nästa natt... Försöker tänka att det är bra med pengar, men de kommer troligen gå till att avbetala skulder. Är så less på dessa skulder. It sucks. 

Sitter här och väntar på att klockan ska bli över 00, så jag får se hur mycket jag får i föräldrapenning, om det täcker mina räkningar överhuvudtaget. Fattig. Måste dessutom köpa nya skor till Alex, misstänker jag. Han behöver ha nya sandaler och eventuellt ett par nya skor. Gummistövlar behöver han också *suck* Jaja, det löser sig, det gör det alltid, men måste säga att jag längtar efter skatteåterbäringen.

Nu ska jag kolla banken, sen blir det sängen, om jag kan sova vill säga.

Ska göra ett gravtest imorrn, mensen är 1 vecka sen, inte för att det är något ovanligt, men men...

Inga kommentarer: