måndag 15 december 2008

Fullt upp, fast ändå inte.

Idag har jag varit iväg och handlat underkläder och sedan varit iväg och provat brudklänningen. Hon får sy in den lite i bysten och lägga ut den lite i midjan. Inget oväntat. Bebismagen hänger envist kvar.

I söndags bakade jag och bonusen lussebullar. Eller en del lussebullar blev det och några lusseormar & lusseäpplen. Det gick bra, men naturligtvis kom det sig så att vi bakade när pappa var och hämtade katten. Att baka med en 4-åring samtidigt som man har en trött 6-månaders, är inte helt lätt! Men som tur var somnade minstingen gott bara han kom i säng.

Resten av veckan som kommer är rätt så lugn tror jag.
Tisdag händer ingenting.
Onsdag ska sambon iväg och jobba extra tidigt så bonusen får vara hemma med mig. Vi bestämde att han får vara hemma hela dagen. Enklare än att släpa på båda ungarna på bussen och sen tillbaka.
Torsdag är det inget inplanerat.
Fredag tror jag, jag ska upp på stan och bränna barnbidraget. Hittade jättefina kläder till grodan på Lindex när jag var in för att köpa strumpbyxor. Och tanken är att hela barnbidraget ska gå till kläder till honom.. Måste nog köpa någon snygg skjorta till bröllopet också, svårt med storlekar bara. Han har ca 68 nu, men vissa bodysar har han 74 på, så det får nog bli en 74. Går ju alltid att vika upp, fast vore snyggare om den satt perfekt.
Sen kommer mormor och moster på fredag vilket passar perfekt då jag och sambon ska på julbord, Hjalmarrevyn. Barnvakt! :)
Lördag blir det bio med syrran, Madagaskar 2, tror jag hon ville se.

Hmm, det blev nog en del att göra i veckan i alla fall...
Inte många veckor kvar till bröllopet nu.

Inga kommentarer: