torsdag 18 december 2008

6 månader

Igår blev min lilla groda 6 månader:) Oj så han växer!

6 dagar kvar till jul, men jag tror inte riktigt att jag förstått det för stressen har ännu inte infunnit sig. Kanske kommer när mamma kommer och stressar upp sig. Det brukar smitta. Jag känner nog mer stress över bröllopet i så fall. Har fortfarande blivit klar med bordsplaceringen, ska ta tag i den i helgen.

På lördag ska jag på bio med syrran och så blir det nog lite shopping, grodan behöver nya kläder. Igen. Sen söndag ska jag planera lite tror jag, visserligen ska sambon jobba.
Måndag kommer vår toastmadame hit så då ska vi försöka få ordning på festprogram och annat.
Tisdag blir det shopping av julmat och de sista julklapparna. Jag tror visserligen vi är i stort sett klara. Så skönt!

Sen är det julafton. Får se om mormor och morfar kommer. Mormor har varit så dålig senaste året så det är tveksamt. Men de vill väldigt gärna och det vill jag också. Blir nog sista året mormor är med och skulle vara kul då det är grodans första jul. Skulle vilja ha en bild med de båda tillsammans, det har inte blivit av.

Nej nu ska jag plocka ur diskmaskinen och sen in med allt som står på bänken sen igår. Lagade faktiskt fiskgratäng för första gången och sambon var helnöjd:) Inte min favorit men... Brorsan hade käkat pizza så jag var rätt avis...

Sen får vi besök av både mina och grodans kompisar:) Lite fika såhär i vintermörkret. Det behövs... Och en (eller flera) koppar med hett te!

1 kommentar:

Anonym sa...

kul att du bloggar! jag hatar verkligen uppsatsen nu.... är riktigt känslomässig av den... men men... snart är det över!!! Jag hoppas kunna hinna komma till er en helg i vår :) vore kul att ses. Kramar och god jul och gott nytt år!!