tisdag 13 januari 2009

Nu var man fru

Ja, i lördags var det dags, då gifte vi oss och sonen döptes.
Vädret var uruselt och jättetråkigt och det fanns även små privata moln som störde lite, men jag är ändå helnöjd med dagen.

Det hela började dagen innan då jag fick sms av min ena brudtärna och bästa vän, att hon var på väg till akuten. Blev naturligtvis jätteorolig för hennes skull. Sedan var det också så att hon skulle fixa mitt hår, både klippning färg och sen frisyr till bröllopet. Så jag fick ringa runt och boka en tid för klippning. Som tur var kunde min andra tärna fixa resten.
Min brudtärna kunde tyvärr inte närvara på vårt bröllop och det är verkligen jättetråkigt, men jag hoppas bara att hon mår bättre snart.

På fredagen gjorde jag också en nagelförlängning och naturligtvis lyckades jag bryta av en nagel på kvällen, så fick stressa iväg till nagelsalongen och fixa den 1 ½ timme innan vi skulle vara hos fotografen på lördagen. De bilderna ska förövrigt bli väldigt intressant att se. Inte ofta man har råd att kosta på sig bilder hos en fotograf.

Klockan 15.00 den 10 januari 2009 började vigseln som innebar att jag och min älskling äntligen är gifta. I direkt anslutning till vigseln hade vi dessutom sonens dop. Det var jättefint:) Trodde dock att kyrkoherden skulle dränka sonen för han kastade upp vattnet på honom så det blev blött precis överallt. Sonen reagerade inte alls men det gjorde alla andra. Tur att han älskar vatten! Ceremonin var i övrigt väldigt stämningsfull...


Min bror och hans kompis Walid spelade en sång som de skrivit åt oss. Då var jag nära att börja gråta, men det var precis på gränsen.
Efter det åt vi buffé på församlingshemmet och sedan kom vår underbart vackra tårta från Princess Konditori i Örebro. Den smakade gudomligt! Vilket alla gäster var eniga om.


Efter bröllopet åkte vi till vår svit på Elite Stora Hotellet. Det var jättefint och badkaret var lovely!

Det där är vad ni får se nu, kommer att göra en speciell bröllopssida med bilder från förberedelser och allt annat. Slänger in länken på den här när vi gjort klart den.

Inga kommentarer: