söndag 20 september 2009

Lego, blåmärken,veckans schema.

Har tillbringat helgen hos grodans mormor. Vi ägnade oss mest åt att bygga lego, så nu är jag helt ledbruten. Haha! Jag börjar bli gammal, fy så ont jag har! Jag har kämpat på med mitt piratskepp, vilket var min uppgift. Den blev dock inte klar då någon var tvungen att hålla koll på grodan emellanåt. Anders fick i uppgift att bygga lego-borgen, spännande för den fanns det ingen beskrivning till. Men vi lyckades hitta en sida på nätet där alla beskrivningar finns med. Han börjar bygga och svär över att det fattas en massa bitar. Sent på lördagskvällen kommer mormor på att han bygger fel borg, så vi letar lite till på sidan och hittar rätt borg. Då ble det lite lättare kan jag säga, men jag måste ändå säga att han fick ihop den första borgen rätt bra med tanke på att det var helt fel borg, det enda som stämde var bottenplattan! :P

Grodan lyckades, ännu en gång, slå i ansiktet i mormors vardagsrumbord. Förra gången resulterade det i en blåtira den här gången slog han i precis under ögat och nere vid munnen så han blir nog blå i halva ansiktet. Snyggt. Inte! Farligt bord det där... Tur han inte ska ta dagiskort nu. Problemet är att mormor ska vara barnvakt helgen innan det är dags för dagisfotografering. Hmm...

Anledningen till det är att vi då ska måla om grodans rum. Äntligen! Han är ju 15 månader nu, så det börjar bli på tiden, men det var först i somras jag kom på vad jag ville ha för färger och nu är det inhandlat. Har köpt gardiner, se nedan. Ska köpa lite andra saker och så ska möblerna målas:-) Nice! Ska lägga ute före och efter bilder här sedan, så får ni avgöra själva :P Ska även måla om växa-sängen så den är klar när bebben behöver spjälsängen. Men eftersom bebben inte är tillverkad än är det ju egentligen ingen brådska. :P

Var i skolan i fredags. Trodde jag skulle svälta ihjäl då jag inte hann äta nån lunch och skolans kafeterier stängde. Allihop! Så det som stod till buds då var automaterna (som bara säljer godis och tar mynt) så det blev en Delicatoboll. *suck* Men nu vet jag det. Gäller att ta med sig matsäck :-)

I morgon kommer Gabriel. Dagis är stängt så han & pappa ska till Gustavsvik & bada. Grodan ska till sitt dagis och jag ska plugga.

På tisdag åker pappa till Billingsfors och jobbar till onsdag eftermiddag, så då är vi hemma själva, jag & ungarna.

Onsdag är Gabriel ledig, Alex också egentligen men ska höra om han kan få gå en stund i alla fall. Tror han behöver komma in i dagisrutinerna ordentligt. Sen efter dagis har jag tänkt gå till familjecentralen med dem. Träffa Lotta & hennes 5 små bustroll. Sen kommer gubben hem så då får han lägga barn.

Torsdag ska jag först "fika" med Linda B, vilket innebär typ fruktstund, då vi båda försöker gå ner i vikt. Har ju faktiskt lyckats hitta mina älskade svenska äpplen :-) så det är ingen större förlust. Sen på eftermiddagen ska jag och grodan till Lek & Bus-landet med en klasskompis och hennes son. Första gången de träffas så det ska bli spännande!

Fredag vet jag inte riktigt vad jag ska hitta. Funderar på om man ska ta en sväng på stan och se om man kan hitta nåe snygga kläder till grodans dagiskort... Hmm... Nån som vill göra sällskap?

Lördag ska ungarna & pappa eventuellt åka till farmor & farfar så jag får lite studerat, har prov veckan efter.

Nej nu ska jag sova. Har massor att plugga imorgon.

Kram!

Inga kommentarer: