torsdag 17 september 2009

Äntligen!

så är vi på G med att fixa Alex rum :-) Igår var vi och köpte färg för att måla om hans möbler. Ska även passa på att måla om växa-sängen. Röda ska de bli. Kommer bli såå snyggt. Sen ska vi köpa en blå färg till väggarna och måla om dem, kommer bli en snygg kontrast till det röda. Idag hittade jag även gardiner och påslakan som kommer passa så fint till det andra. Hittade de på www.textilboden.se

Gardinerna: Panelgardiner, 2-pack SÅPBUBBLAN MIX från Textilboden.se


och
påslakanet: Påslakan 2-pack Piga från Textilboden.se .

Spännande! Får se när vi får det gjort bara:-)

Har lyckats gå ner 1 kilo. Hur vet jag inte, eller jo det gör jag. Jag hade ju mens första veckan jag vägde mig, nu veckan efter har jag gått ner 1.5 kilo. Kan ju säga att det inte beror på att jag levt nyttigt utan helt enkelt för att jag blivit av med vattnet jag samlade på mig under mensen, men men skit samma. Vågen går nedåt:-P

Vår bonusson har fått en lillasyster, igår. Hon föddes med kejsarsnitt. Spännande :-)

Nu har vi bestämt oss att börja försöka på allvar att skaffa ett syskon, får väl se hur det går.

Annars så pluggar jag mest, eller jag försöker, men det är svårt. Speciellt som jag har mängder med nya Nora Roberts-böcker som jag mycket hellre skulle vilja läsa! :-) Det funkar lite bättre för grodan på dagis, men han blir jättearg och ledsen när mamma går. Men nu leker han i alla fall och han har även börjat äta på dagis. Toppen! Han gråter inte så fort vi kommer dit heller, utan bara när jag går, så det går framåt.

Nepp ska kolla igenom H&M-katalogen lite, måste köpa nya pyjamasar till grodan, de andra är för korta i benen och nu börjar det bli kyligt på nätterna, speciellt när man är som honom och vägrar ha täcke.

Kram!

Inga kommentarer: