måndag 28 september 2009

Full fart

Idag hade jag tänkt plugga, har prov i morgon, men Alexander fick vara hemma från dagis idag också då näsan rann som bara den, tjockt var det också. Så inte blev det nåt pluggat. Som tur är har jag läst en liknande kurs och förhoppningsvis sitter det tillräckligt med kunskap i mitt huvud för att jag ska få godkänt.

Håller på att frosta ur frysen, det behövdes verkligen! Ska sen ge mig på att inventera vad vi har i den, så man vet vad man ska köpa. Den här månaden kommer vi ha dåligt med pengar, eftersom vi renoverar om Alexanders rum. Så det gäller att planera maten. Ska sätta mig ner och göra en matlista senare, utefter vad vi har i frys & skåp och sedan handla det som behövs för att komplettera.

Har även rensat ur lite bland Alexanders leksaker. En del grejer som han aldrig leker med, och bebisskallror och liknande.

Igår satte vi ihop skrivbordet och hyllan jag ska ha i förrådet för mina hobbygrejer. Det ska även bli en liten hörna där jag kan sitta och plugga. Tyvärr måste vi fixa en hel del förvaring på andra ställen innan det blir användbart, men det står där i alla fall:-) Klurar lite på hur jag ska fixa iordning Gabriels rum sedan, men får ta ett rum i taget. Men klura kan man ju göra;-)

Har en tråkig vecka framför mig. Maken ska till Billingsfors med jobbet så jag är ensam onsdag-fredag. Lördag ska Alexander till mormor så vi kan ägna hela dagen åt att fixa hans rum. Söndag morgon hämtar vi honom och sen åker maken på företagets 40-års fest så vi är ensamma då också.

Har dessutom massor av uppgifter som ska göras i medicinsk grundkurs t.o.m 6/10, så fullt upp!

På torsdag ska vi till Lek & Bus-landet med Emely & hennes son William. Blev aldrig något förra veckan.

Nej ska väl se hur det går för vår frys.

Kram!

Inga kommentarer: