söndag 29 november 2009

Ullared



Japp då har man varit på Ullared för första gången och det var...en upplevelse. Vi åkte bussresa ner så bussen gick 02.00 på natten. Vi hade varit på bio kvällen innan så jag hade inte sovit så många timmar innan. I alla fall så var vi framme runt 6.30 och då var det bara att hämta en kundvagn och ställa sig i kö. Men vi hade tur. En kvart tog det sen var vi inne. Då var det värre inne på Ullared. Vilket kundvagnsvett folk har! Eller snarare brist på det! De trängs och tycker de man står i vägen så puttar de till en i rumpan med kundvagnen. Tur man är mjuk där. Men kommer jag ingenstans så kommer jag ingenstans oavsett hur mkt de puttar! *morr* Hittade i alla fall en hel del grejer, t.ex. den här till Alexander för bara 159 kr, kostar nästan 300 i vanliga fall.


Sen handlade jag en hel del andra julklappar så Alexander & Felicia är i stort sett klara. Gabriel hade önskat sig speciella Lego-grejer som de tyvärr inte hade därnere så de får vi köpa vid ett senare tillfälle. Det var synd för de hade bra pris på Lego, men känns dumt att köpa något som han sen kanske inte ens vill ha.

I övrigt blev det en hel del julgrejer, så nu har vi nya fina tomtar, några nya löpare och ungarna fick ljusgranar i vit keramik till sina fönster. Fint! Köpte även en babybok till bebisen. Kunde inte låta bli.

Trött som man var så gick jag och lade mig nästan genast och sov i 12.5 timmar :-P

Idag har vi varit på adventsfika hos mamma. 1.5 timme var allt vi hann med för sen var vi tvungna att stressa hem till Gabriels dans. Men vi ska dit nästa helg också då det är julmarknad i Kungsör.

Inga kommentarer: