lördag 14 november 2009

Allt strular just nu.

Idag skulle vi åka hem till Linda L och äta god mat. Precis innan vi ska åka ringer mamma och grinar och säger att mormor antagligen fått en propp i hjärnan. Efter en hel del velande bestämmer hon att hon vill åka dit, så Anders skjutsade mig & Alexander till Linda L och sedan åkte han till Kungsör, hämtade mamma och skjutsade henne till Karlstad. Det visade sig vara en mindre stroke, det är vad jag fått veta hittills.

När jag funderade på att åka hem hittade jag inte nycklarna. Panik! Så Anders fick ringa Per som gick över och kollade om jag tappat de utanför dörren. Nepp. Letar igenom skötväskan för typ 15e gången och av nån anledning stack jag ner handen i flaskfacket på skötväskan. Och där låg de. Så då kunde Jocke skjutsa hem oss. Så nu ligger lillskrutten.

Allt detta resulterar i att vi imorrn ska åka till Kungsör och hämta Felicia som är på läger just nu, åka tillbaka hit till Örebro, eftersom jag måste lämna prover på måndag, annars får jag inte göra KUB... Sen på måndag eftermiddag ska vi tillbaka till Kungsör så att lilltjejen får gå i skolan så mycket som möjligt. Vilket innebär att jag missar min närträff i skolan på tisdag. Så just nu känns det som om mina studier går totalt åt helvete :-( Men vad gör man inte? Lilltjejen behöver ha det som vanligt i den mån det går. Så från och med imorrn är jag tvåbarnsmamma på låtsas, med allt vad det innebär, läxläsning, vaccinering and so on.

Mitt illamående sitter i fortfarande, men har lyckats få i mig bra med mat senaste 2 eftermiddagarna i alla fall. Är supertrött och förstår inte hur jag ska orka närmaste veckan. Så skänk mig lite styrka.

Kram

Inga kommentarer: