fredag 14 november 2008

Ja det var väl kanske på tiden...

att man började blogga, speciellt med tanke på hur ofta man sitter vid den här saken.

Man har alldeles för mycket fritid som föräldraledig, samtidigt som man knappt hinner få i sig lunchen. Allt beror på dagsform hos lilla grodan & hur snabb man själv är.
Det är konstigt, jag tycker inte att jag får något gjort alls, samtidigt som jag upplever att jag kan bli så gräsligt uttråkad emellanåt.
Face it, hur gulligt och mysigt det än är... Konversationerna man har med sin lilla bebbe, är inte helt tillfredsställande. Skratten och leendena man får är guld värda, men ibland så behöver man prata med någon annan, så att man inte tappar förmågan att kommunicera. Men samtidigt är det så underbart att få vara hemma och se de utvecklas och lära sig mer om världen. Det händer saker varje dag i stort sett.

Idag stod min lilla groda upp genom att hålla sig i soffan, i övrigt stod han själv, för första gången. Han blir 5 månader om 3 dagar. Han stod inte så länge, men det var helt klart en framgång!

Vi fortsätter med majspuréerna och det går bättre och bättre. Nu sväljer han i alla fall det mesta, förut fick man skrapa upp det från haklappen:P

Lilla grodan sitter numera i en riktig bilstol och i sittdelen på vagnen. Så han börjar bli stor, min lilla kille.

I helgen blir det Askersund på söndag för att fira lilla Viran, men det är nog allt vi har inplanerat. Blir nog en snabbis till Ikea också, då vi måste köpa ramar till lilla grodans rum. Bara de nya babyvakterna kommer så ska han få flytta in på eget rum.

Stor liten groda!

Inga kommentarer: